Skąd wziąć pomysł na aplikację: Przewodnik dla właścicieli firm

Mówienie, że aplikacje mobilne głęboko zmieniły nasze życie, byłoby niedopowiedzeniem. Dziś bardzo trudno wyobrazić sobie świat bez takich aplikacji jak Twitter, Facebook, Whatsapp czy Instagram.

Wiele osób sprawdza swoje smartfony zaraz po przebudzeniu - a przez większość czasu to, na co patrzą, to zawartość różnych aplikacji.

Statystyki dotyczące użytkowania smartfonów pokazują, że przeciętna osoba spędza 2 godziny i 51 minut dziennie na swoim urządzeniu mobilnym. Ale to nie wszystko: 22% ludzi patrzy na swoje telefony co kilka minut, a 51% sprawdza je kilka razy na godzinę.

Aplikacja może być niewiarygodnie udanym produktem konsumenckim. Ale może również stać się siłą napędową zmian wewnątrz organizacji, oferując przedsiębiorstwom możliwość zwiększenia elastyczności i reorganizacji procesów wewnętrznych.

Jeśli bawisz się pomysłem zbudowania aplikacji dla swojego biznesu, prawdopodobnie zastanawiasz się, skąd wzięły się największe pomysły w historii rozwoju urządzeń mobilnych. Ten post na blogu przynosi pełną listę kroków, które należy podjąć, aby znaleźć nowy pomysł na aplikację, która jest po prostu zobowiązany do zakłócenia rynku.

10 kroków do znalezienia nowego pomysłu na aplikację

Etap 1: Określenie problemu, dla którego nie ma jeszcze aplikacji

Jednym z najczęstszych scenariuszy wśród twórców udanych aplikacji jest to, że stanęli oni przed problemem, który w ich odczuciu nie może pomóc w rozwiązaniu żadnej aplikacji. Konsumenci i przedsiębiorstwa cały czas napotykają na różne problemy. Jaki jest najprostszy sposób udostępniania plików? Jaki jest najszybszy sposób na zakup przedmiotu? To tylko kilka z problemów, z którymi konsumenci i firmy borykają się każdego dnia.

Zastanów się nad swoim życiem i przyjrzyj się bliżej swojemu dniowi, analizując każdą chwilę. Możesz zdać sobie sprawę, że w rzeczywistości istnieje wiele problemów, które trzeba jeszcze rozwiązać - i że nie ma jeszcze aplikacji, które to robią. Który z nich jest najbardziej bolesny? Czy można go rozwiązać za pomocą aplikacji? Bingo, właśnie natknąłeś się na potencjalnie ważny pomysł na aplikację.

Krok 2: Nie myśl o biznesowej stronie rzeczy (jeszcze)

Nawet najlepszy pomysł nie przekłada się na niesamowity biznes, przynajmniej w pierwszych dniach jego istnienia. Najlepsze aplikacje są takie, które zostały zbudowane po to, by zjednywać sobie ludzi. Jeśli użytkownicy Twojej aplikacji po prostu kochają doświadczenie, które zapewnia Twoja aplikacja, zawsze możesz znaleźć nowe sposoby na zarabianie na niej pieniędzy później.

Czy wiesz, że Whatsapp na początku nie zarabiał pieniędzy, mimo że obecnie jest to prawdopodobnie najczęściej używana aplikacja na świecie? Nie obawiaj się stosować tej metody i zbudować trakcję dla swojej aplikacji już na początku, nie martwiąc się jeszcze o monetyzację.

Krok 3: Dostosuj istniejącą aplikację

Czy jest jakaś aplikacja, której używasz, podczas gdy w rzeczywistości nienawidzisz doświadczenia, które dostarcza? Czy zastanawiasz się, jak to możliwe, że odniosła ona taki sukces? To może być twój pomysł na aplikację. Przyjrzyj się temu bliżej i zastanów się, jak można by ulepszyć to doświadczenie.

Czy jest jakiś sposób, aby istniejąca aplikacja mogła być jeszcze lepsza w rozwiązaniu danego problemu?

Zawsze możesz znaleźć obszary, które wymagają poprawy. Weź Instagram jako przykład. Instagram skopiował funkcję historii z Snapchat. Ale dzisiaj, nikt nie pamięta, że ponieważ Instagram uczynił funkcję tak dobrą.

Miej oczy i uszy otwarte! Rozmowy, które zdarzają się podsłuchać czekając w kolejce w sklepie spożywczym lub w autobusie może okazać się doskonałym źródłem wgląd w to, co rodzaj aplikacji uczyniłoby życie ludzi łatwiejszym.

Krok 4: Pomysły na burzę mózgów

Wiele wspaniałych aplikacji zrodziło się z połączenia dwóch całkowicie oderwanych od siebie gałęzi przemysłu. Na przykład, Uber dla przemysłu spożywczego to InstaCart. I można argumentować, że Get Around jest jak Airbnb dla samochodów. Łącząc różne pomysły razem i burząc mózgi, możesz otrzymać wiele nowych kreatywnych materiałów. Kontynuujcie to ćwiczenie, a z każdym dniem będziecie musieli się doskonalić.

Wspaniałą rzeczą w tej metodzie jest to, że możesz to robić o każdej porze dnia - na przykład dojeżdżając do pracy lub stojąc w kolejce. Obserwuj uważnie swoje otoczenie; często jest ono świetnym źródłem pomysłów i możliwości. Możesz natknąć się na świetny pomysł, ponieważ przez przypadek widziałeś sytuację w supermarkecie lub usłyszałeś rozmowę między dwoma osobami.

Krok 5: Przeglądanie sklepów z aplikacjami

Jednym z dobrych miejsc do badań jest Google Play Store lub Apple App Store. Fakt, że scena mobilna jest przepełniona, może być dobrą rzeczą. Aby uniknąć konkurencji, musisz mieć naprawdę dobry pomysł.

Sprawdź różne aplikacje, które rozwiązują podobny problem, który miałeś na myśli i sprawdź recenzje. Jeśli te recenzje są złe, to jest to szansa dla Ciebie, aby poprawić doświadczenie z własną aplikacją. Na przykład, możesz znaleźć wiele aplikacji do rezerwacji podróży, ale tylko kilka z nich jest powszechnie stosowanych przez ludzi, ponieważ zapewniają one dobre doświadczenie.

Dowiedz się, co twoi konkurenci robią dobrze, ale także co robią źle.

Możesz również opracować udany pomysł na aplikację, kierując się w stronę niszy. Na przykład, możesz stworzyć aplikację, a konkretnie podróż służbową lub rezerwację luksusowych hoteli.

Krok 6: Zwróć uwagę na startupy, które otrzymują fundusze.

Innym sposobem podejścia do tworzenia aplikacji mobilnych jest zbadanie pomysłów, którymi inwestorzy wydają się być zainteresowani. Miej oko na inwestorów, których uważasz za kompetentnych w danej dziedzinie i zorientuj się, jakie są ich inwestycje. Wiele VC i akceleratorów poszukuje startupów, które realizują pomysły z dużym potencjałem.

Swoimi spostrzeżeniami i wiadomościami o inwestycjach dzielą się na swoich stronach internetowych, blogach i kanałach mediów społecznościowych. Można również sprawdzić strony z portfelem inwestycyjnym i opracować mapę krajobrazu inwestycyjnego, aby zrozumieć, którym firmom poświęca się uwagę i którym udaje się pozyskać znaczne środki finansowe.

Wiedząc, którym obszarom biznesu poświęca się dużo uwagi, można natknąć się na pomysł, który oferuje unikalne podejście do tego, co już zyskuje na atrakcyjności.

Przeglądaj sklepy z aplikacjami i media społecznościowe w poszukiwaniu inspiracji. Nie musisz wymyślać zupełnie nowego pomysłu na aplikację. Czasami budowanie czegoś lepszego niż konkurencja wystarczy, aby znaleźć kochającą publiczność i odnieść sukces.

Krok 7: Poszukiwanie inspiracji w mediach społecznościowych

Istnieje kilka miejsc, w których można znaleźć niesamowite inspiracje dla nowych produktów i usług. Instagram feed, wątki Reddit, grupy Facebook, czy grupy LinkedIn to naprawdę niesamowite miejsca, które pobudzą Twoją kreatywność.

Media społecznościowe są kopalnią złota, jeśli chodzi o uzyskanie lepszego zrozumienia odbiorców docelowych.

Możesz sprawdzić, co ludzie myślą, słuchać ludzi punktów bólu, i zrozumieć swoją niszę lepiej. Skorzystaj ze spostrzeżeń dzielonych przez ludzi, którzy już szukają rozwiązań swoich problemów.

Krok 8: Zbuduj długoterminową wizję

Stwórz swoją własną wizję przyszłości, bawiąc się pomysłami aplikacji. Niektóre z najlepszych pomysłów na aplikacje pojawiły się, gdy założyciele stali się naprawdę innowacyjni i myśleli o swoich czasach. Aplikacje, takie jak Uber czy Airbnb, odgrywają tak kluczową rolę w życiu konsumentów i właśnie z tego powodu dramatycznie zmieniają branżę. Ich założyciele stworzyli pomysły, które oferowały przyszłą wizję usług, które już istniały.

Więc puść wodze fantazji i pomyśl o przyszłości. Twój pomysł może nie odnosić się od razu do obecnych czasów. Dlatego też prawdziwym wyzwaniem jest utrzymanie jego płomienia przy życiu i oczekiwanie na właściwy moment, aby ujawnić go światu. Podejmij działania tak szybko, jak tylko możesz. Jeśli będziesz czekać zbyt długo, możesz się spóźnić, a ktoś będzie domagał się tego pomysłu dla siebie.

Krok 9: Zrób przerwy, aby zdystansować się od problemu

Zrób sobie regularne przerwy i zdystansuj się od problemu. Zachowaj otwarty umysł na nowe pomysły.

Jeśli zbytnio zaangażujesz się w ten proces, ryzykujesz, że stracisz z oczu szerszą perspektywę.

Wyjdź więc z domu lub biura, idź na spacer, pobiegaj po parku lub wyprowadzaj psa na spacer. Kiedy to robisz, skup się na tym, co dzieje się wokół ciebie.

  • Jak ludzie wchodzą w interakcję z otaczającą ich przestrzenią?
  • Co możesz zrobić, aby pomóc im w bardziej efektywnym rozwiązaniu konkretnego problemu?
  • Jak możesz to zrobić inaczej niż inni ludzie?

Zachowując otwartość umysłu i zadając takie pytania, powoli dojdziesz do problemu, który może być właśnie tym pomysłem, którego szukałeś.

Krok 10: Czy twoje badania

Poszukiwanie nowej aplikacji zasadniczo sprowadza się do prowadzenia badań nad swoją niszą. W poszukiwaniu pomysłów, badania są nieuniknione. Nie tylko przybliżają one nowe koncepcje, ale także pomagają zbadać potencjalny rynek dla Twojej aplikacji mobilnej.

Jeśli bawisz się pomysłem na biznes, ale nie wiesz od czego zacząć, sprytnie jest zacząć od przeniesienia tego pomysłu do rdzenia i zbudowania Proof of Concept, aplikacji pilotażowej lub Minimum Viable Product (MVP). Wszystkie one pomagają zweryfikować pomysły na rynku i przetestować je wśród prawdziwych użytkowników.

Nie wiesz jak zacząć od wymyślenia swojej nowej aplikacji? Weź pod uwagę outsourcing usług badawczo-rozwojowych. W agencjach programistycznych takich jak Codete, jest wielu ekspertów gotowych pomóc Ci w Twoim projekcie - od pomysłu, przez projekt, po rozwój.

Outsourcing R&D

Aby zweryfikować swój pomysł na aplikację, rozważ współpracę z agencją rozwoju oprogramowania, która oferuje usługi z zakresu badań i rozwoju. Jest to szczególnie ważne dla założycieli firm i menedżerów przedsiębiorstw, którzy chcą wprowadzić na rynek nowy produkt, ale nie są pewni, jak rozpocząć proces, aby był on jak najbardziej efektywny.

W Codete oferujemy usługi badawczo-rozwojowe poparte wieloletnimi sukcesami w pomaganiu naszym klientom w zgłaszaniu nowych pomysłów, weryfikowaniu ich na rynku i wspólnym przechodzeniu przez różne etapy rozwoju produktu. Dzięki takiemu wsparciu możesz mieć pewność, że Twój pomysł ma solidną szansę na sukces.

Wniosek

Mamy nadzieję, że ten artykuł pokaże Państwu jak łatwo - a jednocześnie trudno - jest wymyślić świetny pomysł na nową aplikację.

Nie da się zaprzeczyć, że rynek aplikacji jest przepełniony, a aplikacji jest mnóstwo konkurujących ze sobą. Jednak wymyślenie unikalnego pomysłu i zbudowanie aplikacji z wykorzystaniem stosu nowoczesnych technologii może zwiększyć szanse na jej sukces na rynku.

17 września 2020