Rola KPI w marketingu

Statystycznie aż połowa pieniędzy wydawanych na działania marketingowe, jest przez nas marnowana. Stara anegdota mówi o tym, że wszystko byłoby idealne, gdybyśmy tylko wiedzieli, o której połowie mowa. Na szczęście, dzięki narzędziom, na które można liczyć w związku z systemami Marketing Automation, można już zdecydować się na coś więcej niż tylko na ogólne mierzenie tego, jak skuteczne są działania marketingowe. Tym czymś jest bardzo precyzyjny monitoring wskaźników efektywności.

Rola KPI w marketingu

Cele KPI stawiane sobie przez marketingowców bywają dość zróżnicowane, z całą pewnością mamy więc do czynienia z szerokim wachlarzem danych odnoszących się choćby do liczby nowych leadów i klientów, czy też aktywności danych kontaktów. Warto zapoznać się więc z tymi popularnymi KPI, które są monitorowane przez osoby związane z systemem iPresso Marketing Automation.

1. Liczba wizyt na firmowym blogu lub stronie www

Wskaźnik bezpośrednio związany z liczbą odwiedzin na firmowej stronie www doskonale informuje o tym, jak popularna jest firma w oczach swoich potencjalnych klientów. Także odwiedziny na blogu mogą ułatwić odpowiedź na pytanie o to, na ile popularna jest jego treść.

2. Zapisy i wycofania zapisów dotyczące newslettera

Newsletter cieszy się dużą popularnością jako forma komunikowania się z klientami. Dobrze zatem dowiedzieć się, z jaką liczbą odbiorców mamy do czynienia, a także liczbę tych, do których zamierzamy dotrzeć korzystając z tego kanału. Nic nie stoi na przeszkodzie i temu, aby monitorować to, jak często użytkownicy wypisują się z newslettera. Oczywiście, w tym konkretnym przypadku należy dążyć do tego, aby wypisów było możliwie jak najmniej. iPresso pozwala nawet na zdefiniowanie wartości, której nie planujemy przekraczać.

Kluczowe wskaźniki efektywności

3. Analiza nowych kontaktów i leadów

Jeśli będziemy wiedzieli, ile nowych leadów pojawiło się w bazie kontaktów, zorientujemy się również, jak nasze działania marketingowe przekładają się na pozyskiwanie kolejnych klientów.

4. Analiza liczby zamówień i zrealizowanych transakcji

Analiza wskaźników, które bezpośrednio wiążą się ze zrealizowanymi transakcjami oraz sprzedanymi produktami pozwala nam oceniać skuteczność naszych działań marketingowo-sprzedażowych. Pozwala też na ich szybką zmianę.

5. Analiza liczby polubieni firmowego profilu na Facebooku

To właśnie działania podejmowane w mediach społecznościowych przesądzają dziś o tym, z jakim efektami strategii marketingowej kolejnych firm mamy do czynienia. Warto więc analizować na bieżąco zainteresowanie nimi.

18 grudnia 2017