Marketing Automation dla branży e-commerce

Marketing automation może wspomóc branżę e-coomerce

Branża e-commerce może być z powodzeniem zaliczana do tych, które są w stanie korzystać z możliwości stwarzanych przez systemy Marketing Automation. Nic w tym dziwnego, mamy bowiem do czynienia z rozwiązaniem, które pozwala nie tylko na samo zautomatyzowanie komunikacji, ale również na dostosowanie jej do zmieniających się potrzeb klientów. W sklepach internetowych narzędzia tego rodzaju przydają się nie tylko wówczas, gdy należy pozyskać nowych odbiorców, ale i wtedy, gdy dąży się do podtrzymania późniejszych relacji z nimi. Doskonałym przykładem może być w tym kontekście sklep sprzedający sprzęt RTV, ten bowiem może zastosować narzędzia MA na aż cztery sposoby.

Jak wprowadzić automatyzację do naszego e-sklepu?

Jeśli wiemy, że w minionym tygodniu nasz klient interesował się telewizorami (a system odnotowuje jego aktywność za każdym wejściem na strony poddane monitoringowi), możemy przygotować specjalne powiadomienie, które pojawi się w tym samym momencie, w którym klient znajdzie się na stronie głównej sklepu. Dobrym pomysłem mogą okazać się także działania typu cross-selling. Jeśli więc klient zakupił sprzęt, ale nie dobrał do niego żadnych akcesoriów, można mu je zaproponować w atrakcyjnej ofercie na przykład poprzez zindywidualizowaną wiadomość mailową informującą o rabacie, którego na ogół nie ma w sklepie. System iPresso może też budować relacje z klientami i podtrzymywać je przez to, że potrafi przewidywać charakterystyczne dla nich potrzeby. Tu warto wspomnieć choćby o e-mailu z półrocznym opóźnieniem informującym, że do zakupionej niedawno drukarki można na korzystnych warunkach zakupić papier albo tusz, właśnie w tym okresie akcesoria te stają się bowiem najczęściej potrzebne.

Automatyzacja sklepu online

System MA przydaje się także wówczas, gdy klient nawiązuje kontakt ze sklepem w sprawie złożenia reklamacji. Pozwala na automatyczne wprowadzenie kontaktu na ścieżkę przewidzianą właśnie w takim celu, Pozwoli to sprzedawcy na obsługiwanie klientów z oczekiwaniami reklamacyjnymi w oparciu o wcześniej wypracowane standardy. Jednocześnie każdy klient będzie mógł liczyć na to, że będzie się do niego podchodzić w spersonalizowany sposób.

20 listopada 2017