Marketing Automation dla właścicieli hoteli

Marketing Automation jest skierowany między innymi do firm reprezentujących branżę hospitality pozwalając im nie tylko na utrzymanie dotychczasowych, ale i na utrzymanie nowych klientów. iPresso to rozwiązanie skierowane także do hoteli, pozwala bowiem na kompleksowe zarządzenie bazą klientów oraz na identyfikowania charakterystycznych dla nich preferencji. Rozwiązanie to zwraca na siebie uwagę również dlatego, że umożliwia spersonalizowaną komunikację z gośćmi, a także prowadzenie działań cross-sellingowych, obliczonych na promowanie usług powiązanych, takich, jak choćby spa.

Sposoby pozyskiwania podstawowych danych o gościach

Skuteczność iPresso jest przede wszystkim konsekwencją tego, że umożliwia ono tworzenie zaawansowanych formularzy kontaktowych. Dzięki temu hotel może liczyć na dane dotyczące nie tylko planowanej daty wizyty, ale i jej charakteru, a nawet potencjalnego zainteresowania usługami dodatkowymi. Nic nie stoi na przeszkodzie temu, aby zintegrować je z systemem rezerwacyjnym, który znajduje zastosowanie w konkretnym hotelu.

Istota wykorzystania zebranych danych w komunikacji

Jeśli wiemy, jakie są preferencje poszczególnych gości, możemy przygotowywać zaawansowane kampanie marketingowe, które są kierowane bezpośrednio do nich. Hotel jest więc w stanie zaproponować zniżki, promocje i rabaty pozwalające na skorzystanie z dodatkowych usług mając pewność, że potencjalni goście będą nimi zainteresowani.

W praktyce oznacza to, że osoby, które już kilka razy zdecydowały się na odwiedzenie hotelu latem, automatycznie zostaną poinformowane o tym, czego mogą spodziewać się podczas nadchodzących wakacji. Z kolei przedsiębiorcy, którzy organizowali tam konferencję, będą mogli poznać inne propozycje związane z możliwością organizowania podobnych spotkań w przyszłości.

Wszystkie tego typu działania są sposobem na zdobycie sobie lojalności klientów. Ci ostatni mogą przy tym liczyć na konkretne korzyści.

W walce o odzyskanie porzuconych procesów

Dzięki iPresso można też podjąć próbę nawiązania kontaktu z tymi klientami, którzy zastanawiali się nad procesem rezerwacji, a jednak go nie dokończyli. W systemie pozostają już pewne informacje na ich temat, a odpowiedni scenariusz i kanał komunikacji sprawiają, że można podejmować działania skłaniające i tę grupę odbiorców do ponownego rozważenia zalet, jakie posiada nasz hotel i do sprawdzenia możliwości, jakie może on otwierać.

Automatyzacja procesów w hotelu

Powiadomienia i akcje na stronach

iPresso nie ogranicza się do komunikacji z wykorzystaniem najbardziej klasycznych kanałów takich, jak wiadomości e-mail lub SMS. Jego znakiem rozpoznawczym jest i to, że umożliwia interakcję, do jakiej dochodzi już na firmowej stronie www. Jest to możliwie dzięki pop-upom, które są dobrane tak, aby mogły wykorzystać zainteresowania klientów. Powodzeniem cieszą się także powiadomienia mobile push oraz web push zwłaszcza, jeśli bazują one na danych odnoszących się do celów i zachowań konkretnego klienta.

Reakcja na opinie klientów

iPresso posiada także funkcję ankiet, a ta pozwala na zbieranie opinii odnoszących się do jakości usług, jakie świadczy dany hotel. System pozwala na automatyczne przesłanie odpowiedzi klientowi i to zarówno wówczas, gdy jego ocena jest pozytywna, jak i wtedy, gdy mamy do czynienia z oceną negatywną. Może być to więc zarówno podziękowanie i zachęcenie do powrotu, jak i reakcja na konkretne zarzuty zawarte w opinii negatywnej.

4 grudnia 2017