System Marketing Automation - zalety automatyzacji

Praca marketera bywa dość trudna i stresująca, dlatego aby nieco ją usprawnić wprowadzono możliwość automatyzacji scenariuszy marketingowych. Dzięki temu, dane znajdujące się w systemie mogą zostać wykorzystane do stworzenia spersonalizowanej komunikacji z poszczególnymi klientami. Możliwe jest zatem stworzenie schematów działań marketingowych, czego nie jesteśmy w stanie zrobić manualnie. Takie scenariusze MA sprawiają, że marketer może swobodnie budować strategię i zaoszczędzić przy tym mnóstwo czasu.

Zastosowanie MA

Przykładem może być w tym przypadku przesyłanie materiałów poradnikowych, tym klientom, którzy są zainteresowani określoną tematyką. Jeśli jakaś firma zajmuje się handlem zdrową żywnością, jednym z obszarów podejmowanych przez nią działań marketingowych, jest przesyłanie materiałów dotyczących tego tematu, osobom które się nim interesują.

Dobrym początkiem jest na przykład uzupełnienie specjalnie przygotowanego na stronie formularza, przez osobę ją odwiedzającą. Podane przez nią dane zostają zapisane w systemie MA, który dodatkowo może jej automatycznie przypisać określony tag. Dzięki niemu, stworzony scenariusz marketingowy może przewidywać, że właśnie do osób, które zostały nim oznaczone, będą cyklicznie przesyłane porady zdrowotne czy inne materiały o tym charakterze, drogą mailową.

Wysyłka takich treści może zostać zupełnie zautomatyzowana, dzięki czemu marketer nie będzie musiał się tym w ogóle zajmować i tracić swojego czasu. Oprócz tego, można także zastosować bloki opóźnień, które sprawią, że kolejne materiały będą wysyłane do konkretnych osób z określonym przez marketera opóźnieniem. Może on zatem ustalić, że odbiorcy będą otrzymywali tego rodzaju e-maile raz w tygodniu, zaczynając od momentu, w którym uzupełnią wspomniany formularz.

Automatyzacja marketingu

Zalety systemu MA

Dzięki temu, praca marketera staje się o wiele łatwiejsza, ponieważ nie musi on ciągle kontrolować wysyłki treści do odpowiednich osób i o ustalonym czasie. Oprócz tego, nie musi on również cały czas dodawać kolejnych osób do grupy odbiorców, ponieważ system automatycznie dodaje do niej osoby, które zdecydowały się na wypełnienie formularza, oznacza je wybranym tagiem i potem rozsyła materiały promocyjne.

Jeśli tylko mamy taką potrzebę, scenariusz można rozbudować wraz z kliknięciami w konkretne linki dodane do materiałów przesyłanych mailem. Dzięki temu, preferencje klientów dotyczące określonych produktów czy rodzaju diet, mogą zostać lepiej sprecyzowane.

13 listopada 2017