Na czym polega account-based marketing?

Account-based marketing określany też przez niektórych jako key account marketing to oryginalne podejście do marketingu zwracająca na siebie uwagę ze względu na popularność, jaką zdobywa. Czym zatem się charakteryzuje?

Idea ABM

Account-based marketing zakłada, że nie należy koncentrować się na pozyskaniu możliwie jak największej liczby leadów. Zamiast tego sugeruje skupianie się na konkretnych firmach. Oczywiście, jest to strategia, którą powinny interesować się przede wszystkim branże, w których to duże firmy są klientami, a tym samym konieczne jest podejmowanie bardzo zindywidualizowanych działań. W takich działaniach to personalizacja komunikacji wydaje się mieć największe znaczenie, konieczne jest przy tym wykorzystywanie wszelkich danych, jakie uda się zdobyć na temat potencjalnego klienta.

Account-based marketing zakłada więc, że powinniśmy skupiać się na konkretnych klientach, a oferta im proponowana powinna być w jak największym stopniu stargetowana.

W tym kontekście znakomicie sprawdzają się systemy takie jak iPresso, a więc takie, które pozwalają na automatyzację marketingu. Pozwalają one nie tylko na zidentyfikowanie potencjalnych klientów, ale również na zbieranie informacji na ich temat, a także na dopasowanie oferty tak, aby odpowiadała ich indywidualnym oczekiwaniom i potrzebom.

Jak zbierać dane o klientach?

Dzięki iPresso możliwe staje się zgromadzenie danych o potencjalnym odbiorcom. Są one przy tym związane nie tylko z branżą, jaką reprezentuje, ale również z rozmiarem firmy, jej rynkową silą i potrzebami. To właśnie te pochodzące z różnych źródeł dane to baza dla późniejszej komunikacji.

Tu przydaje się przede wszystkim Contact Manager systemu iPresso, Umożliwia on tworzenie powiązać, jakie pochodzą pomiędzy kolejnymi kontaktami i firmami. Tego rodzaju dane również można wykorzystywać, aby komunikacja z klientami była bardziej sprawna.

Wartościowy kontent i jego znaczenie?

Account-based marketing przewiduje wykorzystanie nie tylko kanałów komunikacji bezpośredniej, ale i kontaktu przez e-mail. Nie jest mu obcy także content marketing. Szczególnie ważną w tym kontekście wydaje się przy tym kategoria inbound marketingu. Przewiduje ona konieczność tworzenia wartościowych treści i zakłada, że klient jest w stanie samodzielnie trafić na firmę i jej ofertę. Oczywiście, content taki nie może być oderwany od zainteresowań potencjalnych klientów.

Budowanie obrazu lidera w danej dziedzinie charakteryzuje się dużą skutecznością, należy jednak liczyć się z tym, że wiąże się z koniecznością dostarczania wartościowych treści. Content marketing może bazować na mediach społecznościowych, znakomicie sprawdzają się jednak w jego kontekście także webinaria, e-booki oraz firmowy blog.

Marketing w internecie

Komunikacja – wielokanałowa i zindywidualizowana

Jeśli zależy nam na działaniach bazujących na strategii ABM, powinniśmy zatroszczyć się przede wszystkim o to, aby potencjalny klient otrzymał adekwatne treści, oferty oraz informacje. Muszą one też docierać do niego w możliwie jak najbardziej odpowiednim momencie. Tu również przydaje się iPresso, system pozwala bowiem na wykorzystanie w tym samym czasie wielu kanałów pozwalających na bezpośrednie komunikowanie się z klientem.

Taka komunikacja wielokanałowa jest nieoceniona, gdy zależy nam na tym, aby spersonalizowana informacja dotarła do konkretnego klienta. Ważny jest przy tym nie tylko odpowiedni moment, ale i medium, które w danym momencie będzie się cieszyć największą skutecznością.

Wszystkie wskazane powyżej elementy sprawiają, że w modelu account-based marketingu możliwe staje się skuteczne dotarcie do klienta.

1 grudnia 2017